Kruiden

Kruiden geven kleur en smaak aan je eten, ze hebben echter ook gezondheidsvoordelen.
Kruiden bevatten vaak grote hoeveelheden geconcentreerde antioxidanten en hebben ontstekingsremmende eigenschappen Kruiden zijn ook uitermate geschikt om zout
te vervangen. Te veel zout eten is niet goed voor je lichaam omdat dit een hoge
bloeddruk kan veroorzaken.

Ondanks dat de meeste verse kruiden het gehele jaar door te verkrijgen zijn hebben
ze ook een optimaal seizoen. 

Kruiden kalender

Seizoenskruiden Winter

Laurier, Orgegano, Peterselie, Rozemarijn, Salie, Tijm, Winterdragon

Seizoenskruiden  Lente

Bieslook, Franse dragon, Citroenmelisse, Munt, Oregano, Peterselie

Roomse kervel, Salie, Selderie/Selderij

Seizoenskruiden  Zomer

Basilicum, Koriander, Dille, Venkel, Knoflook, Munt, Rucola, Bonenkruid,

Marjolein, Citroenmelisse, Dragon, Lavendel, Tijm, Selderie/Selderij

Seizoenskruiden  Herfst

Bonenkruid, Oregano, Goedsbloem, Rozemarijn, Salie, Tijm,  Selderie/Selderij

Bewaar tip

Verse kruiden kun je in de koelkast een paar dagen bewaren. Je kunt ze het beste
in een stukje vochtig keukenpapier of een vochtige theedoek te doen.